Остання редакція: 2016-10-24
Тези доповіді
Сучасні інформаційні технології сьогодні стали однією з основних складових державного управління багатьох країн. Зі стрімким розвитком глобальної мережі, Інтернет перетворився на ефективну платформу для комунікації громадян та уряду, що значно прискорює процес прийняття рішень та їх реалізацію. Саме так формується дієвий механізм консультування громадськості щодо державної політики, і нарешті, з’являється більше можливостей для надання громадянам електронних послуг.
Державні послуги, які надаються в електронному вигляді органами державної влади та органами місцевого самоврядування людині та громадянину, фізичним та юридичним особам називаються електронними державними послугами. Сьогодні можна виділити 12 базових державних е-послуг для громадян: податок на доходи фізичних осіб, внески на соціальне страхування; пошук роботи; виплати за соціальним і пенсійним страхуванням; персональні документи; реєстрація автомобілів; отримання дозволу на будівництво; подання заяв у поліцію; пошук в каталогах бібліотек; народження дитини та одруження; подання документів та зарахування до закладів вищої освіти; повідомлення про зміну адреси; послуги, що стосуються здоров’я.
В епоху розвитку інформаційного суспільства доцільно, на нашу думку, оцінити переваги запровадження електронних державних послуг, а саме зменшення витрат на друк, зберігання та передачу паперових документів, зменшення часу реалізації процесів консультування, менші витрати часу на обробку інформації відомствами, забезпечення прозорості процедур, виключення дублювання робіт, унеможливлення випадків повторного надання допомоги (шахрайства)...