Остання редакція: 2016-11-03
Тези доповіді
Дана робота присвячена історії формування медіаосвіти КПІ, ми порівняємо вже існуючі проекти та розглянемо можливий подальший розвиток. Серед існуючих виділемо «Політехнологія» та «Prometheus», як можливий для подальшого розвитку - «Coursera.org».
19 лютого 2013 року творчим об'єднанням "Фаєрінзехол" за підтримки ДНВР та КПІ live був реалізований проект «Політехнологія». Це розміщені в соціальній мережі ланцюжки онлайн-курсів «Редагування перекладів» та «Філософія» (тривалістю 1,5 години), короткотривалі лекції на загальнонаукові тематики (пр., «Чи варто довіряти соціологічним дослідженням?») та питання стосовно навчання в КПІ (пр., «Для чого КПІшнику філософія?»). Наразі проект не є активним (остання активність 06.12.14).
«Prometheus» – громадський проект масових відкритих онлайн-курсів, розміщених на власній платформі. Відкриття відбулося 15 жовтня 2014 року (тобто проект знаходиться на початковій стадії розвитку). Філософією «Prometheus» є розробка українською мовою курсів, що вже існують на Заході, але недоступні для українців через мовний бар’єр. На нашу думку, таке вирішення проблеми є невірним: потрібно знищувати бар’єр популяризацією курсів світових лідерів, а не заохочення незнання іноземної мови. Наприклад, створення субтитрів українською мовою; впровадження на платформах типу «Coursera.org» адаптовані для українців курси (про історію Ураїни, українське право тощо)...