Наукові конференції України, Дні науки ФСП 2015

Розмір шрифту: 
Проблема права вибору навчальних дисциплін у ВНЗ України
А. В. Ніколаєва

Остання редакція: 2016-11-03

Тези доповіді


У наші дні все більше уваги приділяється питанню можливості обрання студентами дисциплін для вивчення у ВНЗ. Студенти з України все більше придивляються до досвіду закордонних вищих навчальних закладів, у яких передбачено вибір окремих предметів для вивчення. Це питання набуло широкого розголосу, зокрема, розглядається на конференціях та у соціологічних опитуваннях і дослідженнях. Необхідно усвідомити, у чому полягають головні аспекти даного явища, які воно має переваги та недоліки, адже треба розуміти, що отримають студенти у разі впровадження системи обрання дисциплін.

Аналізуючи навчальну програму в українських ВНЗ, можна зробити висновок про багатоманітність дисциплін, що викладаються на будь-яких спеціальностях. Така ситуація свідчить і про широту знань, які можуть отримати студенти, і про досить завантажений графік навчання. Пропонуємо виділити три основні групи людей щодоїх ставлення донаповнення навчальної програми. До першої групи можна віднести байдужих, адже є ті студенти, яким все одно, що вивчати: вони ще не усвідомили, чого саме прагнуть від ВНЗ. До другої – студентів, яких задовольняє навчальна програма. Ці молоді люди прагнуть розширяти свій кругозір, отримувати знання у багатьох сферах. Такі студенти не завжди прагнуть обирати предмети, адже загальнообов’язкові дисципліни включають основні напрямки з різних сфер знань. Але є і ті, хто хотів би обирати цікаві дисципліни з переліку. Існує і третя група зі студентів, яким не подобаються загальноосвітні предмети. Такі люди прагнуть вивчати лише предмети за спеціальністю, адже досить часто працюють під час навчання і потребують більше вільного часу. Ці студенти прагнуть обирати лише необхідні їм предмети...


Ключові слова


навчальна дисципліна; ВНЗ; вища освіта

Full Text: PDF