Наукові конференції України, Дні науки ФСП 2015

Розмір шрифту: 
Електронне урядування, як інструмент налагодження зв’язків з громадськістю
Ольга Андріївна Кохан

Остання редакція: 2016-10-27

Тези доповіді


Зростання зацікавленості громадян до управління державою, забезпечення прозорості реалізації державної політики призвели до виникнення  проблем у який саме спосіб можна реалізувати та налагодити зв'язок з громадянами, залучити їх до обговорення та впливу на державні процеси.

Одним зі способів реалізації PR в сфері державного управління є впровадження  в Україні електронної демократії на всіх рівнях. На сьогодні в країні вже реалізовані елементи електронної демократії: так на багатьох сайтах органів виконавчої влади можна знайти інформацію для зворотного зв’язку (телефон та електронну адресу); органи, що надають адміністративні послуги, розміщують на сайтах спеціальні форми для звернень громадян та вже переводять частину своїх послуг в електронний формат. Наприклад, на сайті Київської міської державної адміністрації громадяни мають змогу залишати запити з певними проблемами, що вимагають дій щодо їх вирішення з боку чиновників.

Такі форми комунікації між владою та громадянами є значним кроком, що долучає населення до впливу на державний апарат, але виникають певні проблеми в тому, що ці методи не в змозі повністю охопити потреби зв’язку між владою та громадянами, тобто варто запровадити інші способи реалізації зв’язків владних структур з громадськістю. На сьогодні ми маємо дещо «плоский» спосіб здійснення цієї комунікації, так громадяни надсилають свої звернення, які не завжди знаходять свого адресата, і, як наслідок, сам зв'язок губиться. На мою думку, важливим є саме ведення діалогу між владою та громадянами, що здійснюється безперервно та є основним фактором, що впливає на прийняття рішень. На сучасному етапі ми маємо певні бар’єри, що не дають нам змогу вести цей діалог. Так державні органи мають низьку технологічну готовність для переходу до надання електронних послуг та ведення «електронного діалогу» з громадянами; не зважаючи на стрімкий розвиток інформаційних технологій в країні, досі присутній значний цифровий розрив (за даними Київського міжнародного інституту соціології менше 50% населення України є активними користувачами мережі Інтернет, а за рейтингом Internet Users by Country(2014) Україна посідає 32 місце зі 198 країн світу за кількістю інтернет користувачів). Також низька кваліфікація кадрів не дає змогу активно запроваджувати електронне урядування, через мале фінансування державні органи не мають змогу навчати свої працівників. Тому зростає попит на використання більш доступних способів для зв’язку з громадськістю, а саме використання соціальних мереж, так велика кількість чиновників державного апарату мають сторінки в соціальних мережах та ведуть власні блоги, де активно спілкуються з громадянами. Однак це не може в повній мірі вирішити проблему відсутності двостороннього зв’язку з громадянами та організацію діалогу...


Ключові слова


електронне урядування; PR

Full Text: PDF